آلیاژهای آلومینیوم تحت گرما

آلیاژهای آلومینیوم تحت گرما

دیجی آلومیارائه‌دهندهاخبار بروز صنعت آلومینیوم کشور

از آنجا که آلومینیوم به شکل خالص در دسترس نیست ، از سنگ معدن بوکسیت ساخته شده است که از سیلیکات آلومینیوم ، اکسید آهن و سیلیکات آلومینیوم ، اکسید آهن و اکسید آلومینیوم تشکیل شده است. بنابراین تا اواخر دوران قرون وسطایی هیچ چیز در مورد آلومینیوم فلزی شناخته نشده بود. همانطور که از توضیحات فوق می توان فهمید ، ۷٫۹٪ پوسته زمین از جنس آلومینیوم است و تقریباً ۲۵۰ ماده معدنی مختلف آلومینیوم در پوسته وجود دارد.
مهمترین این مواد معدنی سیلیکات ها و هیدراتهای اکسید هستند. امروزه مهمترین ترکیب تولید آلومینیوم ، سنگ معدن بوکسیت ، یک آلومینیدرات است. Cryolite یک ماده معدنی طبیعی است که به گروه ترکیبات هالوژن آلومینیوم تعلق دارد.

آلیاژهای آلومینیوم به دو دسته تحت عنوان گرما قابل تصفیه و غیرقابل تصفیه تقسیم می شوند:

  1. آلیاژهای آلومینیوم که می توانند تحت عملیات گرما قرار گیرند: آلیاژهای بلبرینگ بالای آلیاژهای (۲۰۱۱ ، ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۴) ، آلیاژهای سیلیکون (۴۰۳۲) ، آلیاژهای منیزیم سیلیکون (۶۰۶۲) و آلیاژهای روی بالا (۷۰۷۵) در این گروه قرار می گیرند.
  2. . آلیاژهای آلومینیوم که نمی توانند در اثر گرما تصفیه شوند: آلیاژهای خلوص بالا (بالای ۹۹٪) و آلیاژهای مانند ۱۱۰۰ ، ۳۰۰۳ ، ۳۰۰۴ و ۵۰۵۲ آلیاژهای آلومینیومی متعلق به این گروه هستند.  سبک وزن بوده و فرآوری آن آسان است.
  3. آلومینیوم در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.
  4. عناصر آلیاژی می توانند شامل مس ، سیلیکون ، آهن ، منگنز ، منیزیم ، کروم یا روی باشند.
  5. در طی مراحل بدست آوردن آلیاژهای مختلف آلومینیوم ، خاصیت مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم خالص تا حدی از بین می رود.
  6. این تلفات با پوشاندن لایه ای از آلومینیوم خالص در هر دو طرف آلومینیوم که به آن آلیاژ آلومینیوم روکش شده (alclad) گفته می شود ، جبران می شود.
  7. فیلم اکسید شده محکم که روی سطح آلومینیوم و آلیاژهای آن تشکیل شده است ، در محیط هایی با خوردگی خفیف ، خاصیت محافظتی را فراهم می کند.
  8. محصول خوردگی آلومینیوم یک ماده پودری خاکستری سفید است. این محصول خوردگی با پولیش مکانیکی یا مسواک زدن برداشته می شود.
  9. آلومینیوم و آلیاژهای آن در مقایسه با بسیاری از فلزات دیگر آندی هستند. به دلیل این ویژگی ، در هنگام ترکیب با سایر فلزات ، دچار خوردگی گالوانیک می شود.
  10. آلیاژهای آلومینیوم در معرض چاله ، خوردگی بین دانه ای و ترک خوردگی استرس قرار دارند. به همین دلایل ، تمیز بودن آلومینیوم و آلیاژهای آن بسیار مهم است.