میلگرد آلومینیوم آلیاژی، هر آنچه باید بدانید!

هر آنچه باید درباره میلگرد آلومینیوم آلیاژی بدانید!

مقدمه:

از توانمندی‌های دیجی آلومی تولید أنواع میلگرد آلومینیوم در آلیاژ و سایز های متنوع می‌باشد، خدمت رسانی در تامین أنواع میلگردهای آلومینیومی آلیاژی در أنواع ۲۰۱۴، ۲۰۱۷، ۲۰۲۴، ۶۰۶۱، ۶۰۶۳ می‌باشد. دیجی آلومی با مجهز ترین واحد‌های قالب سازی هر مقطع میلگرد آلومینیوم را در هر ابعدی تولید میکند و در اختیار مشتریان عزیز قرار میدهد. در این مقاله از دیجی آلومی سعی بر تعریف و معرفی  کاربرد  های میلگرد آلومینیومی شده است. امیدواریم در نظر شما همراهان مفید واقع شود. همچنین می‌توانید در بخش وبلاگ دیجی آلومی از سایر مطالب مفید در حیطه محصولات آلومینیوم استفاده کنید.

چرا آلومینیوم آلیاژی؟

در صنایع ، فلزات بسیار متنوعی به کار گرفته می‌شود که هر یک متناسب با خواص فیزیکی وشیمیایی منحصر به فرد خود کاربرد متنوعی دارد. تولید محصول بر پایه‌ی فلز آلومینیوم طرفداران بسیاری دارد. و در بازار هم موقعیت و شرایط مطلوبی دارد. محبوبیت آلومینیوم به دلیل خواصی همچون: ضدزنگ بودن، جرم حجمی پایین، قیمت مقرون به صرفه ، مستحکم بودن و در عین حال انعطاف بالا، قابلیت جوش کاری و… می‌باشد.

میلگرد آلومینیوم آلیاژی چیست؟

میلگرد آلومینیوم، میله‌ای فلزی از جنس آلومینیوم می‌باشد. این میلگردها مقتضی بر نیاز مصرف کننده، محتوی عناصر آلیاژی مختلفی همراه آن می‌باشد. آلیاژهای به کار رفته در این میله‌ های آلومینیومی حدودا ۹۰ تا ۹۵ درصد از عنصر آلومینیوم و باقیمانده آن بنا بر نیاز در داشتن بعضی خواص مکانیکی و بهبود آنها مانند استحکام، مقاومت در خوردگی میلگرد، رسانایی جریان احرارتی و رسانایی الکتریکی با عناصر دیگر . آلیاژ تشکیل میدهد. کاربرد ها و ویژگی های این میلگرد ها در ادامه ذکر میشود.

میلگرد آلومینیومی هم از آن دسته محصولات است که به شکل یک میله آلومینیومی می باشد و آلیاژ های متنوع دیگر نیز همراه آن هستند.

آلیاژهای آلومینیوم به دو دسته کار پذیر یا ریختگی  دسته بندی می شوند. (دسته بندی أنواع ورق آلومینیوم آلیاژی)  میلگرد آلومینیوم جزء فلزات کارپذیر می باشد که انواع عناصر آن به صورت سری ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دسته‌بندی می شوند. این محصول به صورت مقاطع دایره‌ای و به اندازه معمول طول ۳ متر و ضخامت ۸ میلی متر تا ۵۲۰ میلی متر تولید می شود. از این ابعاد میلگرد آلومینیومی در کشورهایی چون ایالات متحده، بریتانیا ،ژاپن و… به دلیل نرخ حوادث طبیعی بالایشان استفاده می شود. میلگرد آلومینیوم آلیاژی در کشور خودمان ایران نیز تولید میشود. استاندارد های ما نیز همچون کشور‌ّای اروپایی می‌باشد. مجتمع فولاد الیگودرز، فولاد ناب تبریز، ذوب آهن و… تولید کنندگان بزرگ این محصول میباشند.

تقسیم بندی میلگرد آلومینیوم آلیاژی

می‌توان میلگرد آلومینیوم را از نظر آلیاژ به چندین گروه تقسیم کرد برای مثال، آلیاژ های سری ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ از سری های دیگر مستحکم و دارای مقاومت بیشتر هستند اما آلیاژ سری ۵۰۰۰ مقاومت به خوردگی و جوش پذیری بالاتری دارد و همچنین آلیاژهای سری ۶۰۰۰ فرم گیری خوبی دارند. پر کاربرد ترین آلومینیوم آلیاژی را در ایران میلگردهای آلومینیوم با آلیاژ ۲۰۲۴ ، ۷۰۷۵ ، ۵۰۸۳ ، ۶۰۶۱ دارند که با انجام دادن عملیات حرارتی پیرسازی ویژگی های بی نظیری به آن‌ها می بخشند که می‌توان محصول T6-7075 را مثال زد که از استحکام کششی بسیار بالایی بهره‌مندمیباشد.

خواص میلگرد آلومینیوم آلیاژی

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • جوش پذیری بالا
  • قابلیت ماشین کاری
  • ضد زنگ بودن
  • هادی بسیار خوب الکتریسیته
  • رسانایی حراراتی بالا

کاربرد میلگرد آلومینیومی

میلگرد آلومینیومی به دلیل داشتن خواصی که ذکر شد همچون وزن کم و مقاومت به خوردگی و خاصیت ضد پوسیدگی در صنایع هوایی و ساخت دیگر وسایل نقلیه به کار گرفته می‌شود. یه دلیل اینکه رسانایی گرمایی مناسبی دارد در ساخت رادیاتور و آبگرمکن به کار می رود. همچنین از میلگرد آلومینیومی در صنایع ساختمانی، نظامی، دریایی، و هوافضا برای کاربردهای متنوع به کار گرفته می‌شود. از طرفی دیگر میلگرد آلومینیومی آلیاژی را را در پوشش سقف ها ، قرنیز ها، مخازن ضد زنگ و… به کار می برندبرای مثال از سری آلیاژ ۶۰۶۱ برای کشتی ها ، دوچرخه ها ، وسایل ماهیگیری ، محفظه هوای غواصی، ساخت سلاح، قوطی ها‌، بطری ها و کنسرو های مخصوص صنایع غذایی و … استفاده میشود.

 

– ورق آلومینیوم آلیاژی

منابع:

تلفن ثابت:

۰۲۱-۶۶۳۹۴۲۱۶

۰۲۱-۶۶۳۹۴۷۱۴


تلفن همراه:

۰۹۱۲۲۷۹۴۳۱۴


پست الکترونیکی:

info@digialumi.com


«حامد طاهری»

همین الان درخواست دهید!

کد امنیتی

captcha