لوله آلومینیوم آلیاژی ويژگی ها انواع و کاربرد ها

لوله آلومینیوم آلیاژی ويژگی ها انواع و کاربرد ها

مقدمه:

در این مقاله از دیجی آلومی قصد داریم به لوله آلومینیوم آلیاژی بپردازیم. ابتدا با معرفی ویژگی لوله‌های آلومینیوم آلیاژی شروع میکنیم و سپس از کاربرد آن در صنعت و پس از آن از پارامتر های تاثیر گذار در قیمت گدذاری لوله آلومینیوم آلیاژی صحبت میکنیم.

همچنین میتوانید از سایر مطالب وبلاگ دیجی آلومی درباره محصولات آلومینیوم آلیاژی استفاده کنید:

تسمه آلومینیوم آلیاژی چیست؟

دسته بندی انواع آلومینیوم آلیاژی

تسمه آلومینیوم آلیاژی چیست؟

ویژگی های لوله آلومینیوم آلیاژی

همانطور که روشن است هر يک از صنايع به توجه به نياز خود، آلياژ آلومينيومي مخصوصی را استفاده ميکنند که اصطلاحاً به آن لوله آلومينيوم آلياژي گفته ميشود. خم پذيری لوله های آلومينيومي، استحکام، خوش تراش بودن لوله های آلومينيوم آلیاژی،  جوش کاری راحت، قابليت بريزينگ لوله های آلومينيومی و بسياری موارد ديگر از خواصی است که در آلياژهاي آلومينيوم آلیاژی نهفته است و کار را برای صنعت گران آسان تر ميکند.

لوله های آلومينيوم آلیاژی بنا بر استفاده و مصارف آن در صنايع متنوع، در ابعاد ها، ضخامت ها و آلياژ های متنوع توسط دیجی آلومی جهت خدمت رسانی به مشتریان عزیز توليد و عرضه میشوند. در انتخاب هر يک از موارد فوق اعم از اندازه، ضخامت و آلياژ لوله های آلومينيوم آلیاژی، توجه به استفاده و کاربری مقاطع اهمیت و اولویت بسیار بالایی دارد. به این دلیل که هر يک از این آلیاژهای آلومینیوم به شکل متفاوتی بر رفتار مقاطع آلومينيومی تاثیر خواهد داشت. در زير به چند مورد از کاربرد لوله هاي آلومينيومي در صنايع اشاره ميشود.

دسته بندی انواع لوله آلومینیومی آلیاژی

اگر قصد دسته بندی در انواع لوله آلومینیوم را داشته باشیم. شاید دسته بندی تجربی زیر بر اساس ابعاد، تلرانس و آلیاژ قابل بررسی باشد. دسته بندی زیر نوعی طبقه بندی تجربی انواع لوله آلومینیوم آلیاژی است  که بر اساس ابعاد، تلرانس و آلیاژ قابل بررسی میباشد.

  • لوله آلومینیوم نرمال ( در سایز و قطر خارجی و داخلی و ضخامت استاندارد)
  • لوله آلومینیوم با قطر های بزرگ (قطر بیش از ۱۵ سانت)
  • لوله آلومینیوم با قطر کوچک(لوله آلومینیوم ۶ میلیمیتر و لوله ۸ میلیمتر تا ۱۲ میلیمتر،  مورد کاربرد در لوازم خانگی مانند اجاق گاز، آبگرم کن و یخچال)
  • لوله آلومینیوم با قطر خیلی کوچک (لوله با قطر خارجی ۴ میلیمتر و کمتر )
  • لوله آلومینیوم با ضخامت کم ( لوله های با ضخامت کمتر از ۶ میلیمتر)
  • لوله آلومینیوم با تلرانس ابعادی محدود
  • لوله آلومینیوم با آلیاژ نرم با قابلیت خم پذیری بدون ایجاد ترک (آلیاژهای سری ۳۰۰۳)
  • لوله آلومینیوم با قابلیت ماشین کاری

کاربرد های لوله آلومینیومی آلیاژی

کاربرد پارامترهای موثر در قیمت گذلری لوله آلومینیوم بپردازیم. شاید در نگاه اول، تولید لوله آلومینیوم روند ساده ای را شامل میشود که پس از گذشتن مواد نیمه خمیری آلومینیوم از قالب، لوله آلومینیوم به دست آمده و به دو صورت کلاف لوله و شاخه های لوله در بازار عرضه میگردد لیکن به واقع تولید هر نوع لوله وابسته به ابعاد که شامل قطر داخلی و قطر خارجی و ضخامت میگردد متفاوت و پیچیدگی های مربوط به خود را دارد.

لوله های آلومینیوم آلیاژی به دلیل خواص  متنوعی که در مقایسه با لوله های فولادی دارند، کاربرد متفاوتی در صنایع دارند. اولین برتری که لوله آلومینیوم آلیاژی نسبت به لوله فولادی دارد. وزن سبک آن است که باعث افزایش کاربرد آن در صنایع هوایی می شود. ویژگی های مهم دیگر این لوله های آلومینیوم، فرم گیری مناسب و مقاومت در برابر خوردگی بسیار عالی آنها می باشد. لوله های آلومینیوم آلیاژی به دلیل رسانایی الکتریکی و همچنین انتقال گرما در صنایع مختلفی از جمله صنایع هوایی، ساختمان سازی، صنعت وسایل نقلیه، ساخت لوازم خانگی و… استفاده میشوند.

قیمت فروش لوله آلومینیوم در دیجی آلومی در مقایسه با سایر تأمین کنندگان با داشتن کیفیت مطلوب این لوله ها بسیار مقرون به صرفه می باشد. شما همراهان عزیز محترم می توانید با انتخاب هریک از انواع لوله آلومینیوم آلیاژی در صورت تمایل جهت سفارش لوله آلومینیوم آلیاژی اقدام نمایید.

ورق آلومینیوم آلیاژی دیجی آلومی

 

تلفن ثابت:

۰۲۱-۶۶۳۹۴۲۱۶

۰۲۱-۶۶۳۹۴۷۱۴


تلفن همراه:

۰۹۱۲۲۷۹۴۳۱۴


پست الکترونیکی:

info@digialumi.com


«حامد طاهری»

همین الان درخواست دهید!

کد امنیتی

captcha